Giải Unit 3: Music - Reading

Giải Unit 3: Music - Reading - sách tiếng Anh 10 Global Success. Phần đáp án chuẩn, hướng dẫn giải chi tiết cho từng bài tập có trong chương trình học của sách giáo khoa. Hi vọng, các em học sinh hiểu và nắm vững kiến thức bài học

1. Work in pairs. Look at the pictures and discuss the following questions. (Làm việc theo cặp. Nhìn vào các bức tranh và thảo luận về các câu hỏi sau đây.)

What are these shows? What do you know about them?

Giải Unit 3: Music - Reading

Trả lời:

- American Idol is an American music competition and reality television show. The contest began to be held on June 11, 2002 and is one of the most popular television programs in the United States.

- The X Factor was a British reality television music competition, created by Simon Cowell.

2. Read a text about a famous music show. Match the highlighted words and phrases in the text with the meanings below. ( Đọc một văn bản về một chương trình ca nhạc nổi tiếng. Nối các từ và cụm từ được đánh dấu trong văn bản với các nghĩa bên dưới.)

American Idol was shown for the first time on television in January 2002. At that time, there were many movies and TV series, but no reality competitions on TV. The participants in this programme are ordinary people who the audience can really identify with.

First, judges travel all round America in search of the best singers and bring them to Hollywood. Twenty-four to thirty-six participants are then chosen to go on to the next stages where they perform live on TV, and receive the judges“ opinions. From the semi-final onwards, people over 13 and living in the US, Puerto Rico, or the Virgin Islands can vote for their preferred singers online or through text messaging. The singer with the lowest number of votes is eliminated. On the final night, the most popular singer becomes the winner of that American Idol season.

People watch American Idol not only to see the participants sing, but also to hear the comments of the judges, who play an important role in the competition. Their different opinions and interesting arguments make the show very exciting.

This music show has been held in many countries in the world. The first season of Vietnam ldol was shown in 2007. It included three stages: short performances to choose participants, semi-finals, and finals. The winners of the show's different seasons have become famous singers in Viet Nam.

American Idol được chiếu lần đầu tiên trên truyền hình vào tháng 1 năm 2002. Vào thời điểm đó, có rất nhiều phim điện ảnh và phim truyền hình, nhưng không có cuộc thi thực tế nào trên truyền hình. Những người tham gia chương trình này là những người bình thường mà khán giả thực sự có thể xác định được.

Đầu tiên, các giám khảo đi vòng quanh nước Mỹ để tìm kiếm những ca sĩ xuất sắc nhất và đưa họ đến Hollywood. Hai mươi bốn đến ba mươi sáu người tham gia sau đó được chọn để đi tiếp vào các giai đoạn tiếp theo, nơi họ biểu diễn trực tiếp trên TV và nhận “ý kiến ​​của ban giám khảo. Từ trận bán kết trở đi, những người trên 13 tuổi và sống ở Mỹ, Puerto Rico hoặc Quần đảo Virgin có thể bình chọn cho ca sĩ mà họ yêu thích trực tuyến hoặc thông qua tin nhắn văn bản. Ca sĩ có số phiếu bình chọn thấp nhất bị loại. Trong đêm chung kết, ca sĩ được yêu thích nhất sẽ trở thành người chiến thắng trong mùa American Idol đó.

Người ta xem American Idol không chỉ để xem thí sinh hát mà còn để nghe nhận xét của giám khảo, những người đóng vai trò quan trọng trong cuộc thi. Những ý kiến ​​khác nhau và những tranh luận thú vị của họ khiến chương trình trở nên vô cùng sôi động.

Chương trình ca nhạc này đã được tổ chức ở nhiều nước trên thế giới. Mùa giải đầu tiên của ldol Việt Nam được trình chiếu vào năm 2007. Bao gồm ba giai đoạn: biểu diễn ngắn để chọn người tham gia, bán kết và chung kết. Những người chiến thắng trong các mùa khác nhau của chương trình đã trở thành những ca sĩ nổi tiếng tại Việt Nam.

 

Trả lời:

1. b        2. a        3. d        4. c

3. Read the text again and choose the best answers. (Read the text again and choose the best answers.)

1. What is American Idol?

A. A game show on TV

B. A TV singing competition

C. A live dancing competition

2. Which of the following statements is correct?

A. From the semi-final, singers who can go to the next stage are decides by the audience vote

B. The judges chooses as many singers as they can

C. People around the world can vote for the songs they like

3. Who wins American idol?

A. The singer with the highest numver of votes on the final night.

B. The singer with the highest number of votes and highest score from the judges

C. The singer with the highest score from the judges

4. Which of the following statements about the jufge is NOT mentioned?

A. They give comments after each live performance

B. They have different views about the singers' performance

C. They are not in favour of choosing ordinary people

5.  What can be inffered about the competition in Viet Nam?

A. The audience decides who makes it to the final stage

B. All the singers will be famous

C. It can help develop participants' singing careers

Trả lời:

1. C        2. A        3. A        4. C        5. C

4. Work in pairs. Discuss whether you want to participate in Vietnam Idol. Give your reasons. (Làm việc theo cặp. Thảo luận xem bạn có muốn tham gia Vietnam Idol hay không. Đưa ra lý do của bạn.)

Trả lời:

- Want: have chance to become famous and earn lots of money.

- Don't want: don't have a beautiful voice, don't want to be watched by many people.

Xem thêm các bài Giải tiếng Anh 10 Global Success, hay khác:

Xem thêm các bài Giải tiếng Anh 10 Global Success được biên soạn cho Học kì 1 & Học kì 2 theo mẫu chuẩn của Bộ Giáo dục theo sát chương trình Lớp 10 giúp bạn học tốt hơn.

Lớp 10 | Để học tốt Lớp 10 | Giải bài tập Lớp 10

Giải bài tập SGK, SBT, VBT và Trắc nghiệm các môn học Lớp 10, dưới đây là mục lục các bài giải bài tập sách giáo khoa và Đề thi chi tiết với câu hỏi bài tập, đề kiểm tra 15 phút, 45 phút (1 tiết), đề thi học kì 1 và 2 (đề kiểm tra học kì 1 và 2) các môn trong chương trình Lớp 10 giúp bạn học tốt hơn.

Lớp 10 - Kết nối tri thức

Giải sách giáo khoa

Giải sách bài tập