Giải Unit 7 - Review Unit 7

Giải Unit 7 - Review Unit 7 - Sách Tiếng Anh 10 Chân trời sáng tạo. Phần đáp án chuẩn, hướng dẫn giải chi tiết cho từng bài tập có trong chương trình học của sách giáo khoa. Hi vọng, các em học sinh hiểu và nắm vững kiến thức bài học.

Reading

Read the texts. Circle the correct option (a-d). (Đọc văn bản. Khoanh tròn vào phương án đúng (a-d))

Living cheaply in New Zealand

I've been in New Zealand for six months, and, as far as I'm concerned, it's the adventure capital of the world! Hiking, skydiving, caving, ... the list goes on. And it doesn't have to cost a lot to live here. When I arrived, I stayed in a hostel in Auckland. It was cheap, and I met lots of people. I joined up with a few of them and we started touring the country - buses are the cheapest way to get about. We stayed in affordable campsites in the most amazing places. Right now, I'm back in a hostel in Wellington. I'm taking a city break before I start touring again.

Sống rẻ ở New Zealand

Tôi đã ở New Zealand được sáu tháng, và theo như tôi biết, đó là thủ đô phiêu lưu của thế giới! Đi bộ đường dài, nhảy dù, thám hiểm hang động, ... danh sách vẫn tiếp tục. Và nó không phải tốn nhiều chi phí để sống ở đây. Khi tôi đến, tôi ở trong một ký túc xá ở Auckland. Nó rẻ, và tôi đã gặp rất nhiều người. Tôi kết nối với một vài người trong số họ và chúng tôi bắt đầu đi tham quan khắp đất nước – những chiếc xe buýt là phương tiện rẻ nhất để di chuyển. Chúng tôi đã ở trong các khu cắm trại giá cả phải chăng ở những nơi tuyệt vời nhất. Hiện giờ, tôi đang trở về ký túc xá ở Wellington. Tôi sẽ nghỉ ngơi trong thành phố trước khi bắt đầu du lịch trở lại.

1 What does the author say about being in New Zealand?

a He's plaining to go home now.

b He prefers travelling on his own

c He's spent a lot of money

d He has seen both town and country

=> Chọn phương án b

How to make money travelling

After I left university, I set out on a three-month trip to Asia. The idea was to travel and then go home and find a job. That was two years ago, and I'm still here! But how, you may ask, can you make money and travel at the same time? I teach English. I also write a travel blog, and that makes money too. I don't have a lot of money, but I can pay my bills. I have friends that do other things, such as hairdressing. There are lots of different ways to make money while you're travelling.

Cách kiếm tiền khi đi du lịch

Sau khi tôi rời trường đại học, tôi bắt đầu một chuyến đi ba tháng đến châu Á. Ý tưởng là đi du lịch và sau đó về nhà và tìm việc làm. Đó là hai năm trước, và tôi vẫn ở đây! Nhưng làm thế nào, bạn có thể thắc mắc, bạn có thể kiếm tiền và đi du lịch cùng một lúc? Tôi dạy tiếng anh. Tôi cũng viết blog du lịch và điều đó cũng kiếm được tiền. Tôi không có nhiều tiền, nhưng tôi có thể trả các hóa đơn của mình. Tôi có những người bạn làm những việc khác, chẳng hạn như thợ cắt tóc. Có rất nhiều cách khác nhau để kiếm tiền khi bạn đang đi du lịch.

2 What does the author say about his experience?

a He spent three months in Asia.

b He now knows what job he wants to train for.

c He became very rich

d He changed his plans.

=> Chọn phương án a

So you want to be a billionaire?

Self-made billionaires have one thing in common: They're good at making money. Most of them will also tell you that this talent is only part of the story. So what else do you need to be a success in the business world? So you want to be a billionaire? helps you understand. The book looks at the careers and methods of the world's most famous self-made billionaires. Each chapter examines how these billionaires made their fortune - and how you can do the same. Read So you want to be a billionaire and open the door to a great future!

Vậy bạn muốn trở thành một tỷ phú?

Các tỷ phú tự thân có một điểm chung: Họ rất giỏi kiếm tiền. Hầu hết họ cũng sẽ nói với bạn rằng tài năng này chỉ là một phần của câu chuyện. Vì vậy, bạn cần phải làm gì để thành công trong giới kinh doanh? “So you want to be a billionaire?” giúp bạn hiểu. Cuốn sách xem xét sự nghiệp và phương pháp của những tỷ phú tự thân nổi tiếng nhất thế giới. Mỗi chương xem xét cách các tỷ phú này kiếm được tài sản của họ - và cách bạn có thể làm điều tương tự. Hãy đọc “So you want to be a billionaire?” và mở ra cánh cửa cho một tương lai tuyệt vời!

3 The author of the text wants to

a sell people a book

b explain the life of a billionaie.

c encourage readers to write a book about their lives.

d describe how he became successful.

=> Chọn phương án a

 

Listening

Listen to the coversation twice. Decide if the statements are true or false. Write T or F. (Nghe đoạn hội thoại hai lần. Quyết định xem các câu sau là đúng hay sai. Viết T hoặc F.)

1 Lucy has a relative living in Spain.

2 Ben prefers the town to the country.

3 Ben prefers to relax when he is on holiday.

4 Bens uncle can teach Lucy Spanish cooking.

5 Lucy tells Ben about a good hotel to stay at.

6 Lucy gives Ben some advice about a job.

7 Lucy is planning to return to Spain in September.

Trả lời:

Updating...

 

Speaking

You are planning a two-day city break in June. Discuss the trip with a friend and agree on... (Bạn đang lên kế hoạch cho một kỳ nghỉ 2 ngày ở thành phố vào tháng Sáu. Thảo luận về chuyến đi với một người bạn và thống nhất về ...)

  • which city to go to (đi đến thành phố nào)
  • tourist attractions you will visit (các điểm du lịch bạn sẽ đến thăm)
  • where you will stay (bạn sẽ ở đâu)
  • how you will get there. (bạn sẽ đến đó bằng cách nào)

Tell the rest of the class what you have planned. (Nói với lớp những gì bạn đã lên kế hoạch)

Gợi ý:

- City: Quy Nhon

- Tourist attractions will visit: Huong river, Thien Mu pagoda, Khai Dinh mausoleum, Dong ba market,...

- Where will stay: homestay near Huong river, hotel in the centre,...

- How will get there: by car, by train, by airplane.

 

Writing

Choose a tourist destination in Viet Nam. Write a blog post (120-150 words) about it giving advice to other tourists visiting there. Include information about (Chọn một địa điểm du lịch ở Việt Nam. Viết một bài đăng trên blog (120-150 từ) về địa điểm đó để đưa ra lời khuyên cho những khách du lịch khác đến thăm. Bao gồm thông tin về)

  • the best time of year to visit (thời gian tốt nhất trong năm để đến thăm)
  • what tourist attractions to see, and which to advoice, if any. (điểm du lịch nào để thăm quan hay tránh, nếu có.)
  • the best times of day to visit them, (thời gian tốt nhất trong ngày để đến thăm các địa điểm đó)
  • best places to get good instagram photos. (những nơi tốt nhất để có được những bức ảnh đẹp trên instagram.)

Bài viết tham khảo:

Located on the central strip of land, Hue is a world cultural heritage city. The capital has a long history and tradition with unique values ​​and identities.

Hue tourism season is from November of last year to April of next year, the most beautiful is the first 3-4 months of the year, the weather is cool. For those who love mountains and sea, like sunrise and sunset, the time to go is June-August when the sun is the most beautiful of the year, the blue sea.

Coming to Hue, you must definitely visit famous tourist destinations such as Thien Mu Pagoda, Dong Ba Market, Hue Citadel, Khai Dinh mausoleum, ...

The interesting means to explore Hue that tourists should try is "xich lo". Cyclists will become a tour guide, taking visitors to famous places. Hue is also famous for its beautiful beaches such as Thuan An beach, Lang Co Bay,... where you can have beautiful pictures. In the evening, you can go for a walk with your friends and explore the unique local cuisine, such as bun bo, com hen, banh beo,...

A trip to Hue at the beginning of the year is really a wonderful experience!

Xem thêm các bài Giải tiếng Anh 10 Friends Global, hay khác:

Xem thêm các bài Giải tiếng Anh 10 Friends Global được biên soạn cho Học kì 1 & Học kì 2 theo mẫu chuẩn của Bộ Giáo dục theo sát chương trình Lớp 10 giúp bạn học tốt hơn.

Lớp 10 | Để học tốt Lớp 10 | Giải bài tập Lớp 10

Giải bài tập SGK, SBT, VBT và Trắc nghiệm các môn học Lớp 10, dưới đây là mục lục các bài giải bài tập sách giáo khoa và Đề thi chi tiết với câu hỏi bài tập, đề kiểm tra 15 phút, 45 phút (1 tiết), đề thi học kì 1 và 2 (đề kiểm tra học kì 1 và 2) các môn trong chương trình Lớp 10 giúp bạn học tốt hơn.

Lớp 10 - Kết nối tri thức

Giải sách giáo khoa

Giải sách bài tập